سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت و دور متغیر

 

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت : همانطور که از نام آنها مشخص است، این بوستر پمپ ها دارای یک سرعت مشخص و ثابتی هستند. با کاهش فشار آب در سیستم آبرسانی، دستور روشن شدن تمام پمپ ها از طریق تابلو فرمان صادر می شود و در نهایت آب اضافی در منبع دیافراگمی ذخیره می شود. با برطرف شدن نیاز آبی، مجدد دستور کاهش فشار آب صادر شده و پمپ ها شروع به خاموش شدن می کنند. از این به بعد، آب مورد نیاز از طریق منبع دیافراگمی تامین می شود. البته فشار آب به همان نسبت، خوب بوده و با حالت عادی تفاوتی ندارد. در واقع شما اصلا متوجه خاموش شدن پمپها یا کاهش فشار نمی شوید.

با کاهش آب مصرفی درون منبع دیافراگمی مجدد دستور روشن شدن پمپ آب داده شده و آنها شروع به کار می کنند. این روند در بوستر پمپ های دور ثابت به همین نحو ادامه پیدا می کند. رسیدن به بیشترین بازدهی در کوتاهترین زمان از جمله مزایای بوستر پمپ آبرسانی است.

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر : این نوع بوستر پمپ آب از قطعه ای به نام اینورتر بهره می برد که آن را به یک بوستر پمپ هوشمند تبدیل می کند. در این سیستم، استارت های ناگهانی وجود ندارد. در نتیجه ضربات هیدرولیکی یا به اصطلاح کله قوچی در آن حذف می گردد و طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از اینورتر سبب می شود که دستگاه آرام آرام شروع به کار کند و به فشار مورد نظر برسد. در این میان اگر میزان فشار مناسب نبود، دستور شروع به کار پمپهای بعدی نیز صادر شده و آنها روشن می گردند تا فشار آب مورد نیاز را تامین کنند. بعد از رسیدن فشار به میزان حداکثری، اگر نیاز، کاهش پیدا کند، پمپ ها به صورت خودکار شروع به خاموش شدن کرده و فشار آب کم می شود. در واقع کاهش فشار نیز به صورت تدریجی و آرام آرام خواهد بود.